Tuesday, December 22, 2009

he said;to be the better one

kadang-kadang hati merasa
betapa lemahnya aku
pendirian hidupku
usaha ku
perasaanku..
tetapi sebolehnya
aku sungguh berusaha
untuk jadi yang terbaik

kau datang tiada sebabnya
tanpa jemputan dari ku juga
dan aku tahu bukan kemahuan dirimu
tetapi sesungguhnya takdir juge menentukan
aku redha walaupun
aku terpakse berhadapan
dengan pelbagai cabaran
yang aku sendiri kdg2 terfikir
aku tidak mampu lagi utk mengatasinya
tetapi tuhan kau yang maha mengetahui
kau campakkan juga rasa cinta ini
ke dalam hati hambamu
untuk menguji sejauh mane kesabaran hambamu
dan itu tidak boleh di persalah lagi
rasa cinta antara hambamu adalah fitrah
cume kadang2 diri ini juge yang salah perlaksanaanya
betapa byknya dosa
seperti air hujan yang rebah ke bumi

syukran ke atas dirimu
yg byk mengingatkan aku
menasihati aku
menegur aku
dan byk lagi
hatiku memberontak
seolah sume yg ku lakukan salah belaka
seolah semua kenikmatan ku hilang
tapi aku taw kau lakukan
kerana sygnya kau padaku

saban hari aku berjanji
untuk berubah itu ini
tapi sikit pun aku tak melakukannye
hny berjanji dgn mlut
kau hny mmpu bersabar
dan aku pasti bukan selamanya kau mmpu bersabar
sebenarnya aku sedang berperang
dengan perasaanku
kemahuanku sendiri
utk menjadi yg terbaik
wanita yg solehah
yg boleh membahagiakan kau kelak
dan mencari cinta hakiki
dan yang kita doakan selalu

xmungkin aku jumpai
permata seperti kamu
permata yang berharga
andainya kau hilang suatu hari nanti
ya allah bantulah hambamu ini,berikanlah pertolongan
untuknya berubah,
aku tahu kau tahu apa isi hatiku sebenarnya
tulus ikhlas benar berjuang utk agamamu.

0 comments: